Skip to main content

Waar haal je op dit moment voldoening en/of positiviteit uit?

• November 22, 2025
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Ik ben erg benieuwd, een beetje positiviteit is soms ook fijn 😊

Op dit moment haal ik veel voldoening en energie uit mijn vrijwilligerswerk in een woonzorgcentrum. Ik heb echt een goede band gekregen met ongeveer 10 dames met dementie, en zij voelen zich ook beter door wat bezoek en persoonlijke aandacht (soms het enige wat ze op een dag of week krijgen 😥)

En natuurlijk mijn hobbies: ik vind het leuk om creatief te zijn. Op dit moment ben ik veel kaartjes aan het schrijven en schrijf ik veel in mijn dagboek. Echt fijn om te doen aan het einde van de dag. 

En jullie? Waar halen jullie energie uit?
Misschien krijgen we nog inspiratie van elkaar!

2 reacties

Timmy
  • November 23, 2025

Op dit moment voornamelijk uit m’n vriendje (ja, I know, lekker cheesy😂). Als ik een slecht humeur heb of even down ben kan hij me altijd opvrolijken. Verder haal ik altijd heel veel energie uit muziek en af en toe een rondje hardlopen.

Dit is een lastige vraag moet ik zeggen. Ik heb al zo'n 3,5 jaar een vriendje waar ik me altijd heel fijn mee voel. Maar buiten dat voel ik me best wel '’emotieloos'’. Ik voel naast mijn vriendje weinig blijheid, verdriet, medelijden of andere emoties bij dingen. gewoon vrijwel niks. Ik besta maar voel me buiten fysiek gevoel gewoon leeg. klinkt best raar toch?

Af en toe kan ik wel eens naar muziek luisteren waarvan ik dan wel echt gewoon niet kan stil zitten en mee zingen of bewegen, en heel lekker eten eten zoals pizza, friet, en vooral ongezonde dingen kan ik ook wel heel erg van genieten. Ook vind ik autorijden naar waar dan ook heel leuk. het rijden zelf, de omgeving zien en ergens uit komen. het hele plaatje. 

Nu ik dit aan het typen ben stopt het hier dan ook ongeveer. Ik loop 40 uur stage per week voor 0 cent per uur om mijn opleiding af te ronden. de stage is prima, de opleiding ook wel, maar ja het voelt gewoon alsof ik elke dag de zelfde dag beleef en dus een saai leven heb wat ik wel heel jammer vind. Ik heb ook weinig toekomst visie en veel fomo voor alles (fear of missing out). 

Sorry voor deze preek. ik moest mezelf even opluchten en heb geprobeerd om op het onderwerp te blijven.