Hallo allemaal,
Ik heb lang nagedacht of ik dit topic wil beginnen, maar ik wil het gewoon even kwijt.
Ik heb de laatste tijd "weer" last van pieker gedrag. Ik maak mij overal zorgen om. Het vervelende is dat waarover ik pieker steeds veranderend
Bijvoorbeeld:
Ik moet een lastig examen maken op school. Is die voorbij, begin ik zorgen te maken over mijn aankomende stage.
Het is een steeds herhalende cirkel met hoogte en diepte punten. (Het ene moment heb ik meer last en ik heb ook wel eens dagen/weken dat het minder is)
Als ik weer aan het piekeren ben voel ik vaak angst. Ik krijg daarom soms ook paniek aanvallen, vooral in de avond. Ik heb soms ook periodes dat ik buikpijn heb. Ik ben hier in het verleden een paar keer mee naar de huisarts geweest, maar die konden er niks mee.
Ik heb al jaren last van piekeren, al wel zeker 10 jaar als ik zo terug krijg.
De reden dat ik het nu pas echt deel is omdat het steeds meer invloed op mij begint te hebben.
Sinds vorig jaar krijg ik soms random angsten. Zo was ik een periode bang dat ik ziek zou worden.
Door deze angsten trek ik mij vaak terug uit sociale kringen.
Ik weet niet goed wat ik ermee moet, en waar ik eventueel hulp kan vinden. Ik voel me de laatste weken erg slecht. Ik haal minder plezier uit de dingen die ik leuk vind en ik voel me steeds eenzamer.
Bedankt voor het lezen.