Skip to main content

Psychische hulp

• June 15, 2025
  • 28 reacties
  • 837 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

M en Ms
  • September 21, 2025

Hoi ​@Heleen2 

ik ga verder waar ik eerder vanmiddag gebleven was…. jouw post van gisteren is nu aan de beurt….

ik weet dat er nog niemand heeft gereageerd maar ik wil het graag even van me afschrijven..

prima, niks mis mee

Ze zouden soort dagboeken moeten maken hier online... 

dat zou wel een oplossing zijn. Alleen mag je op dit forum geen blog bijhouden, dus 'lossen we het op deze manier wel op’

Ik heb het de eerste week heel zwaar gehad in mijn huis, het is zo erg wennen en er blijven problemen komen zo lijkt het.

hè, wat vervelend. Dan ben je al moe van al het klussen en verhuizen en dan krijg je dit er ook nog bij. Niet echt iets waar je op zit te wachten

Zo had ik gisteren 3 gaslekkages in mijn huis.... Waarvan 1 achter de keuken dus moet nu allemaal nieuwe leidingen in mijn huis... 

oh, dat is wel een tegenvaller en een gaslekkage kan ook gevaarlijk zijn. Ik neem aan dat het nu onder controle is en niet meer lekt of hebben ze het gas (tijdelijk) uit veiligheid afgesloten en moeten er eerst leidingen vervangen worden?

Ik ben natuurlijk geen installateur en ook geen hartchirurg, ook al ligt dat laatste iets dichter op mijn vakgebied, maar als je iets aan je kransslagaderen mankeert dan kan de hartchirurg een omleiding maken. Dan 'vervangt’ ie het slechte deel door een nieuw stukje. Je maakt dan een verbinding met een goed gedeelte voor het probleemgebied (bij het hart is dat meestal een verstopping) en een goed gedeelte na het probleemgebied.

Bij jouw gasleiding is het juist geen verstopping, maar een lekkage. Maar op zich is de procedure wel vergelijkbaar. Een omleiding. En je hoeft niet in alle gevallen de hele kapotte gasleiding uit de muur te halen, je kunt ook een nieuwe buis, die je eventueel over de muur laat lopen, verbinden met een goed stuk van de bestaande gasleiding. Als het bijvoorbeeld is om je fornuis aan te sluiten, dan hoeft de nieuwe gasleiding niet langer te zijn dan tot die aansluiting. Als er behalve het fornuis verderop nog iets aangesloten moet worden dan kun je de nieuwe gasleiding verder doortrekken of aansluiten op een goed gedeelte van de bestaande gasleiding. Het is vast mogelijk om de nieuwe gasleiding op een geschikte plaats over de muur te laten lopen. Eventueel kan die leiding later met een koofje afgetimmerd worden. Hartchirurgen zijn (voor dit soort ingrepen)  net loodgieters. Alleen gebruiken ze wat andere spullen.

Btw, een omleiding komt jou vast bekend voor als er op een ‘treinvak’ een probleem is waardoor het niet gebruikt kan worden. Waarschijnlijk zetten jullie dan een aantal wissels om, om de treinen langs het bestaande probleemgebied te loodsen.

Ik zou, als ik jou was, de installateur eens vragen naar de mogelijkheden waarbij niet de hele leiding uit de muur wordt gehaald. Een leiding of deel van een leiding die niet meer gebruikt wordt (omdat die bijvoorbeeld lek is) kan volgens mij zonder problemen in de muur blijven zitten. Bovendien kan de installateur een makkelijk toegankelijke plek opzoeken om een nieuw gedeelte van de gasleiding aan de sluiten op een goed gedeelte van de bestaande gasleiding.

Ik vraag me trouwens af waarom de gasleiding lekt. Is dat door slecht onderhoud of 'gepruts’ van de vorige bewoner van jouw huis…..dan is er misschien wel sprake van 'verborgen gebreken’ bij de verkoop aan jou en kun je de schade verhalen op de vorige eigenaar.

Hoe dat allemaal precies werkt weet ik ook  niet, maar als je bijvoorbeeld een rechtsbijstandsverzekering hebt en er is een vermoeden van ‘verborgen gebreken’ bij de verkoop dan kunnen zij er iets zinnigs over zeggen.

Natuurlijk hoop ik dat het gemakkelijk en voor niet al teveel geld veilig opgelost kan worden.

Ook heb ik een heftige paar dagen gehad met mijn nieuwe hulpverlener T. We hebben het gehad over mijn suïcidaal gedrag en dat vond ik heftig maar wel goed. Het is gisteren alleen misgegaan. Ze had me gezegd dat ze zou vertellen als ze een dag of dagdeel vrij zou zijn want ze appt me 5 dagen per week van 8 tot 17u. En dat is ze gisteren vergeten en nu voel ik me verraden en zegt mijn hoofd, als ze nu niet doet wat ze zegt, in hoeverre betekenen haar woorden dan iets.. Dus in hoeverre is het dan waar dat ze niet boos is en je niet weg gaat doen. 

dat is een heel vervelend gevoel, maar ik kan me niet voorstellen dat T. het expres doet en andere dan goede bedoelingen heeft. Misschien is er gewoon sprake van miscommunicatie. Dat jullie elkaar ergens niet goed hebben begrepen. Ik snap dat op dit moment vooral heel vervelend is voor jou.

Het beste lijkt mij om het gewoon te vragen aan T. Je zou kunnen uitleggen hoe jij de afspraak hebt begrepen en of dat klopt. Het kan ook nog altijd dat er een andere reden is waardoor T. geen contact kon opnemen.

Ik zou het vragen aan T. en haar de kans geven om het uit te leggen. Hopelijk ligt daar de oplossing.

Je zou zoiets kunnen appen als: Hoi, ik had begrepen dat je nog contact met me op zou nemen voor het weekend, maar ik heb niks meer gehoord of heb ik het verkeerd begrepen?

Zoiets, maar dan in jouw eigen woorden. Ik zou dus eerder een vraag stellen dan teleurgesteld of boos te reageren. Kun je daar iets mee?

Maandag zie ik haar op locatie, maar ik ben echt heel bang dat ik ga bevriezen en niet meer durf te praten... Het is echt heel naar dat het weekend ertussen zit want hoe langer dit niet opgelost is hoe ellendiger ik me voel. Dus al met al wordt dit even een zwaar weekend. 

ik begrijp dat zoiets aan je knaagt. Eventueel zou je nu of op een ander moment voor de afspraak morgen al een appje kunnen sturen. Dan heb je de boodschap al overgebracht. Ik denk dat je niet gelijk op een reactie moet verwachten, omdat het weekend is en T. misschien niet bereikbaar is, maar dan heb je er alles al aan gedaan wat je nu kunt doen.

Bovendien hoef je dan niet bang te zijn dat je 'bevriest’ en niet meer uit je woorden kan komen. Dan heb je het al in dat appje gezegd. Je kunt natuurlijk ook nu al een kort briefje schrijven met jouw vraag of vragen en dat morgen meenemen naar de afspraak. Je kunt het haar dan laten lezen of voorlezen.

Voor het moment schat ik in dat er niet echt iets aan de hand is, ook al heb je er geen goed gevoel over.

Conclusie:  ik zou het gewoon netjes vragen. Wat jij dacht dat de afspraak was en wat zij in haar ogen precies heeft afgesproken. Waarschijnlijk komen jullie tot de conclusie dat er gewoon een misverstand was.

Ik ben met mijn hulpverlener voor het uit huis gaan aan het kijken wat ik allemaal moet doen als ik op mezelf woon. We zijn een lijst aan het maken alleen ze komt pas over 2 weken weer... Dus voel me nu een beetje als een verzopen katje.

het is goed dat er plannen zijn om een lijst, van alles wat je moet doen als je op jezelf woont, te maken. Het is natuurlijk jammer dat het nog 2 weken duurt, maar het is niet anders. Ik weet niet wat de reden daarvoor is, maar waarschijnlijk heeft die reden niks met jou persoonlijk te maken. De kans is groter dat er gewoon andere afspraken zijn en iemand aan natuurlijk niet op 2 plekken tegelijk zijn. In principe heeft zij een afspraak met jou gemaakt voor over ongeveer 2 weken en ik ga er vanuit dat ze zich daar ook aan zal houden. Als je in de tussentijd vragen voor haar hebt, dan zou ik die vragen op een lijstje zetten en kun je die later met haar bespreken. Ik weet niet precies wat jullie afgesproken hebben wat te doen in dergelijke gevallen van vragen. Het kan ook zijn dat ze goed vindt dat je die vragen aan haar appt of mailt, zodat ze daar later op kan reageren, maar dat weet ik natuurlijk niet

Met Coco gaat het wel oke ze heeft me alleen vanuit paniek gekrabd.

Coco moet ook nog wennen aan de nieuwe situatie en katten hebben een eigen willetje, dus kunnen soms onverwacht reageren. Vat het niet te persoonlijk op. Strakjes ligt ze weer te spinnen op je schoot of probeert ze een voorbij vliegende vlieg te pakken ofzo

Ik word echt super onrustig van alle dozen die ik nog moet uitpakken en elke keer wil ik er 1 doen maar dan komt er weer iets tussen echt heel naar.

ik heb ook nog niet alles uitgepakt en ik woon hier al 3 jaar…..kennelijk zijn het spullen die ik niet mis of waar ik het bestaan van vergeten ben 😁😂

Als je je echt verveeld en tijd over hebt en de spullen die er in zitten belangrijk genoeg zijn, dan komt het allemaal wel goed. Je hoeft ook niet alles binnen een bepaalde tijd uit te pakken. Jij bent de baas over jouw eigen leven en spullen

Ik moet ook nog mijn nieuwe fiets ophalen bij de fietsenwinkel

oh, leuk, die moet je natuurlijk te voet of met het ov op gaan halen of je moet de fiets die je nu al hebt inruilen…..want met 2 fietsen weer terug naar huis lijkt me lastig, tenzij je samen met iemand anders jouw nieuwe fiets op gaat halen en dan ieder op één fiets terug naar huis fietst 😄😉

Wel gezellig, kunnen jullie daarna samen nog iets drinken ofzo of eerst jouw nieuwe fiets uitproberen en daarna iets drinken. Aan jou of jullie de keus 

...en ik stress hem ook een beetje om geld want deze maand plunder ik echt mijn spaarrekening.... Ik denk wel met 2000 euro eraf. Dat doet een beetje pijn maar ik koop wel dingen die ik echt nodig heb.. volgende maand mss weer wat sparen. 

als je verhuist dan heb je altijd meer dingen nodig dan je denkt en als je zegt dat dingen koopt die je echt nodig hebt en je geld niet over de balk gooit dan is het op zich goed besteed, toch?

Natuurlijk zijn de uitgaven nu tijdelijk wel wat hoger dan je gewend bent, maar er komt vast wel weer een tijd dat je weer wat meer kan sparen, Dat komt vast wel goed. Ik denk dat je wel weet wat je doet. Jezelf af en toe een beetje verwennen mag natuurlijk ook. Het is jouw eigen, verdiende geld

oh, ik zie dat ik aan het einde van jouw post ben gekomen en ruim op tijd ben om strakjes naar de herhaling van de Formule 1 race van Azerbeidzjan te gaan kijken….

Dan kun jij als je zin hebt mijn post voor het slapen gaan nog even lezen.

Alvast slaap lekker en morgen weer een nieuwe dag...ja, ik weet dat het nog geen 21.00 uur is, dus nog wel een beetje vroeg om te gaan slapen.

Misschien zit er hier en daar nog wel ergens een typefout in….die krijg je er gratis bij 🤣 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

Heleen2
  • Auteur
  • October 1, 2025

Hey hey,

Ik heb het trouwens allemaal gelezen hoor! 

Ik heb alleen een beetje heel veel chaos in mijn hoofd op het moment om erop te reageren. 

Dus dat komt nog :)

M en Ms
  • October 1, 2025

Hoi ​@Heleen2 

je hoeft je om mij niet druk te maken hoor...

Het is belangrijker dat jij je beter gaat voelen 🙂

maar sws dankjewel voor jouw berichtje.

Als je er aan toe bent om te reageren dan zie ik het vanzelf wel verschijnen.

Wil je liever eerst nog iets van je af schrijven dan mag dat natuurlijk ook, net als je nog iets te vragen hebt.

Kijk maar en probeer ondertussen je rust te nemen en bijvoorbeeld te genieten met Coco 🐱

Groetjes,

M&M's

@M en Ms