Skip to main content

mentaal me zelf niet

• October 14, 2025
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

Goedeavond allemaal 

het gaat mentaal even niet zo goed met mij

krijg vaak het gevoel dat alles aan mij ligt 

kan me ex niet goed verwerken waar doe ik ver nachtmerries heb en anderhalf uur uit kom op slaap

mensen begrijpen mij niet dag als iets niks kan of lukt dat ze te keer naar me gaan 

1 reactie

M en Ms
  • October 19, 2025

Hoi ​@Anoniempje1,

wat vervelend dat het nu even niet zo goed met je gaat 🙁

en dan krijg je ook nog vaak het gevoel dat alles aan jou ligt…. nou, ik kan je wel vertellen dat niet alles aan jou ligt, misschien vindt iemand anders dat dat zo is, maar ik denk dat diegene dan nog eens goed moet nadenken en zich ook afvragen wat zijn/haar aandeel is. Sommige mensen geven liever iemand anders de schuld, dan dat ze zelf tenminste ook (een deel van) de schuld op zich nemen.

Je kan natuurlijk soms wel eens het gevoel hebben dat je sommige dingen anders had kunnen doen, dat is op zich alleen maar goed, dat je daar over nadenkt. Je wilt er alles aan doen dat dingen weer goed komen, maar dat jij alleen de schuld hebt aan dat iets niet goed gaat is onzin.

Ik weet niet of het niet kunnen verwerken dat het uit is met jouw ex hier ook mee te maken heeft. Als je er nachtmerries door krijgt en maar anderhalf uur per nacht slaapt dan krijg je niet genoeg rust en dat 'sloopt’ je soort van helemaal.

De mensen die jou niet begrijpen als iets jou niet lukt en dan ook nog eens te keer tegen jou gaan, zouden beter eens proberen zich in jou te verplaatsen. Als ze jou zouden snappen of een beetje moeite zouden doen om te vragen hoe het met jou gaat, dan zou dat jou vast wel helpen.

Is er iemand met wie je hierover kunt praten? Een vriend of vriendin, een familielid of bijvoorbeeld de huisarts ofzo.

Ik denk dat erover praten jou iig zou kunnen helpen.

Het is misschien ook een idee om met iemand van In Je Bol te praten.

Zelf zeggen zij altijd: Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Meer informatie kun je vinden op https://injebol.nl/bellen-chatten-hoe-werkt-het/

Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt en ik wens je het allerbeste.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms