Skip to main content

Ik wil wel praten, maar niemand kan me helpen

• July 10, 2026
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Lang verhaal kort, ik ben geobsedeerd met iemand geraakt aan wie ik me niet langer kan vasthouden, dit doet veel pijn. Ik zie diegene nog wel best regelmatig, maar ga hem niet meer spreken.
Dat dit zo is gegaan, kan niemand wat aan doen en dat maakt het juist zo fucking moeilijk. Niemand heeft de schuld, het leven is gewoon kut omdat het kut is.

Deze persoon is voor mij een bron van hoop, een reden om te leven. Ik voel me vaak in de steek gelaten en zo verdrietig, ik wil het loslaten, maar zonder dat gevoel, is er alleen maar leegte.

De leegte is gevaarlijk, in de leegte wil ik dood. In de leegte verdien ik het om pijn te hebben en misbruikt te worden.

Ik heb het er al meerdere keren met mensen over gehad, maar het gaat er altijd alleen om hoe ik de dag of week doorkom, wat als ik iemand wil die bij me blijft? Wat als ik iemand wil die om me geeft en me het gevoel geeft dat ik iets waard ben?
Maar dat is er niet en ga ik ook niet krijgen.

Ik heb al vaker met 113 gepraat, maar ik wil geen manier om de dag door te komen, ik wil iemand die me vasthoudt en zegt dat die me niet in de steek zal laten.
Ik wil geen liefde, ik wil geen vrienden, ik wil iemand die me niet loslaat. Iemand die altijd m’n hand vast zal houden als ik dat nodig heb.

Zonder ben ik niks. Zonder wil ik het niet.

3 reacties

Loutje
  • July 11, 2026

Hey Niespol

Ik snap dat je menselijke connecties mist. Ik gun je ook van harte iemand die er voor je zal zijn! En die persoon zal ooit nog wel in je leven komen

Maar je levenslust aan 1 persoon hangen is niet gezond. Leef voor jezelf alsjeblieft! Leef voor de leuke dingen die je nog wilt doen, plekken die je nog wilt bezoeken, mensen die je nog zult ontmoeten. Doe het voor jezelf!

Je wilt iemand die om je geeft en die je het gevoel geeft dat je de moeite waard bent. En dat is heel menselijk! Iedereen heeft dat nodig. Maar om die persoon tegen te komen zul je wel de dag of week moeten doorkomen. Je leven moet ook leuk zijn zelfs als die persoon in je leven komt, anders is er alsnog niks aan

Waar haal je blijheid en voldoening uit? 

Ik hoop dat je snel een antwoord vindt en professionele hulp

Marieke
  • moderator In je bol
  • July 11, 2026

Hoi ​@Niespol ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Dat hoeft niet alleen te gaan over hoe je de dag kunt doorkomen, maar kan ook gaan over je behoefte aan iemand die er altijd voor je is. Geef het maar aan waar je het precies over wil hebben.

Zoals je al weet kan je voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten ook contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte en groetjes,

Marieke / In je Bol

• Auteur
  • July 12, 2026

Hey ​@Loutje 

Ik haal nergens blijheid of voldoening meer uit.

Blijheid is iets wat ik in mijn jeugd voelde en 10 jaar geleden is weggegaan.

Ik ben ervan op de hoogte dat dit niet gezond is, maar ik zou niet weten hoe ik voor mezelf moet leven.

Ik zit midden in een traject voor psychologische hulp, maar ik denk dat zij ook niet goed weten wat ze voor me kunnen doen hierin.

Is het menselijk om te hopen dat iemand altijd bij je mal blijven? Als een ouder die over me waakt? Waar ik altijd naar toe kan gaan als het echt even kut gaat?

Misschien wel, maar dat is niet te realiseren wanneer m'n eigen ouders dat niet voor me zijn. Ik heb het idee dat ik altijd dat eenzame kind zal blijven. Anderen in een soortgelijke situatie zeggen dat het verdriet nooit zal worden opgevuld en de kunst is om het te leren accepteren.

Als ik echt van mezelf zou houden, dan accepteer ik dat niet, want dat verdriet is ondraaglijk voor me. Het doet me denken aan momenten van vroeger waarin ik niemand had om me te troosten, de mensen die dat hadden moeten doen, waren de reden dat ik getroost moest worden.

Misschien is het zwak dat ik het niet alleen kan, dan ben ik dat maar. Liever zwak dan eenzaam. Liever dood dan achtergelaten.