Ik ben vandaag gestopt met mijn opleiding, die pas 4 dagen bezig was. Ik voelde me er zo niet thuis, omdat ik alleen zat en ik zag iedereen samen reizen terwijl ik alleen in het ov zat. Ook mijn klasgenoten gingen allemaal samen zitten, terwijl ik al een tafel had waar nog heel veel mensen bij konden en ik weet 100% procent zeker dat ze me gezien hadden. Dat is eigenlijk niet de reden waarom ik gestopt ben, maar ik ben gewoon super onzeker en ik was heel bang om de school in te lopen en ik was een keer te laat en ik durfde het lokaal gewoon niet in te lopen omdat ik bang was dat de hele klas mij aan zou kijken terwijl ik een plek moest zoeken. Ook wist ik eigenlijk al dat de opleiding niks voor me zou zijn voordat ik eraan begon, maar ik weet gewoon helemaal niet wat ik wil doen en dit was wat het beste overeen kwam. Maar uiteindelijk toch niet. Ik ben dus vandaag meteen naar huis gegaan toen ik aan kwam en toen met mijn vader besloten te stoppen. Toen ben ik ook naar de huisarts gegaan en nu moet ik een afspraak maken bij een psycholoog.
Ik voel me alleen nu echt super verdrietig omdat ik nu een tussenjaar heb en er eigenlijk nu een beetje spijt van heb, ookal wist ik dat ik daar heel ongelukkig zou worden. Maar ik had toch nog een heel klein beetje hoop dat ik eindelijk mijn droomleven zou krijgen (uitgaan, afspreken met vriendinnen, een leuke vriendengroep hebben, op vakantie gaan met vrienden, misschien een vriend krijgen wat ik al heel lang wil, omdat ik heel erg achterloop. Ik ben namelijk 18 en nog nooit iets meegemaakt met n jongen, terwijl ik het echt heel heel heel graag wil, omdat ik normaal wil zijn. Ik weet gewoon niet hoe ik het allemaal goed uit moet leggen, maar ik weet echt niet wat ik nu een jaar lang moet doen. Werken? Andere studie zoeken en later aansluiten? Maar dat is eigenlijk ook te spannend voor mij. Ik heb ook sinds kort geen bijbaantje meer, ook vanwege mijn onzekerheden en omdat ik heel erg buitengesloten werd. Alle jongere werknemers hadden namelijk een groepsapp met z’n alleen waar ik niet in zat, omdat ik waarschijnlijk heel verlegen was op werk en iedereen me daarom saai vond.
Ik wil heel graag iets doen dit jaar om toch een beetje leuke dingen mee te maken en mensen te ontmoeten. Ik ben 18 en ik wil zo veel doen wat iedereen van mijn leeftijd heeft, maar ik kan het gewoon niet en dat doet me echt heel veel pijn. Weet iemand wat ik dan in dit jaar kan gaan doen? Of hoe ik op een andere manier een leuk leven kan gaan hebben. Ik weet dat ik er zelf iets voor moet doen, maar een eerste stap in de goede richting is al heel fijn.
Gestopt met opleiding, tussenjaar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.