Skip to main content
Vraag

wil er niet meer zijn...

• September 29, 2025
  • 4 reacties
  • 246 Bekeken

Silvermist

Hoi,

Het gaat langere tijd heel slecht eerder zijn er een aantal dingen gebeurd, wat vooral nu weer terug komt.  Ik had hulp maar paste niet bij mij.. Ik praat er soms met iemand over maar merk dat ik me heel erg in moet houden omdat ik diegene niet wil laten schrikken, probeer soms wel te hinten maar hij heeft niks door. De laatste tijd zijn er ook paar nare dingen gebeurd die grote gevolgen hadden.. uiteindelijk is het opgelost maar ik merk dat ik weer helemaal terug val en voel me helemaal niet fijn meer.. Ik slaap heel slecht en laat en eten lukt bijna niet meer en komt er al snel weer uit. Wat ook meespeelt is dat ik met paar dingen van de persoon zit waar ik soms over bepaalde dingen mee praat.. Ik kan er vaak niet goed op reageren en voel me er nogal slecht door wat juist meer voor frustratie zorgt. Ik durf dit niet te zeggen omdat ik bang ben dat die persoon anders naar me gaat kijken Of juist geen contact meer wil.. dat is vooral de angst.. Ik snap niet goed waarom ik dit hier schrijf, want ik ben het allemaal zat en hoop er al een tijdje op om niet meer wakker te worden, ik wil niet steeds meer in het zelfde cirkeltje rond draaien wat erg vermoeiend wordt.. Ik hoop niet dat bepaalde mensen achter dit bericht komen. 

Bedankt voor het lezen.

4 reacties

• September 29, 2025

Wil je erover praten of heb je zin om het te proberen te delen?

CarolienCM
  • Community Manager
  • September 29, 2025

Hoi ​@Silvermist,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bolelke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groet,

Carolien (In je bol)

• October 3, 2025

Ik herken het gevoel niet meer zien zitten. Probeer te wandelen of schrijven en probeer inderdaad om met iemand te praten waar je je vertrouwd bij voelt. 

-Tekst aangepast door In je bol i.v.m. leesbaarheid-

M en Ms
  • October 4, 2025

Hoi ​@Silvermist 

Het gaat langere tijd heel slecht eerder zijn er een aantal dingen gebeurd, wat vooral nu weer terug komt.  Ik had hulp maar paste niet bij mij..

wat vervelend. Zou het een mogelijkheid om het nog eens te proberen en misschien heb je wel een beter gevoel bij een andere hulpverlener? Het kan dat je met de één een betere klik hebt dan met de ander. Dat kan en is niet echt iemands schuld, maar dat kan voorkomen. Of had het niet met de persoon te maken, maar met de soort van hulp die je hebt gekregen? Misschien kun je het daar nog eens over hebben en tot iets komen dat wel voor jou werkt

Ik praat er soms met iemand over maar merk dat ik me heel erg in moet houden omdat ik diegene niet wil laten schrikken, probeer soms wel te hinten maar hij heeft niks door.

als ik het goed begrijp zou je wel met die persoon willen praten en (meer) dingen willen delen, maar je weet niet goed hoe.

De laatste tijd zijn er ook paar nare dingen gebeurd die grote gevolgen hadden.. uiteindelijk is het opgelost maar ik merk dat ik weer helemaal terug val en voel me helemaal niet fijn meer.. Ik slaap heel slecht en laat en eten lukt bijna niet meer en komt er al snel weer uit.

dat maakt het niet makkelijker en lijkt me niet fijn voor jou. Goed dat sommige dingen in de tussentijd al opgelost zijn

Wat ook meespeelt is dat ik met paar dingen van de persoon zit waar ik soms over bepaalde dingen mee praat.. Ik kan er vaak niet goed op reageren en voel me er nogal slecht door wat juist meer voor frustratie zorgt. Ik durf dit niet te zeggen omdat ik bang ben dat die persoon anders naar me gaat kijken Of juist geen contact meer wil.. dat is vooral de angst..

zou het kunnen helpen als je eerst voor jezelf (op het gemakje) opschrijft hoe het precies voelt en hoe je over de dingen denkt. Misschien geeft dat jou meer duidelijkheid. Je zou dat in een soort brief aan diegene kunnen schrijven.

Eventueel zou je die brief (later) kunnen gebruiken in een gesprek met die persoon. Dan stel ik me voor dat je alles wat je tegen die persoon wil zeggen op een rijtje hebt staan. In principe kun je er rustig en goed genoeg over nadenken voordat je de inhoud met hem deelt. Dat je dus ook niet bang hoeft te zijn dat je iets vergeet te vertellen of dat je per ongeluk iets niet goed uitlegt. Je hebt een compleet verhaal, dus alles wat je 'kwijt’ wil staat erin.

Als het gesprek op zichzelf 'te moeilijk’ is dan zou je die brief kunnen laten lezen. Ik denk dat het wel het beste is om er dan zelf bij te zijn, zodat je zijn reactie ziet en daar ook op kan reageren. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat je op sommige dingen later reageert, omdat je er eerst nog goed over wil nadenken, omdat je bang bent om iets 'verkeerd’ te zeggen.

Zou dit iets kunnen zijn dat je zou willen proberen?

Ik snap niet goed waarom ik dit hier schrijf, want ik ben het allemaal zat en hoop er al een tijdje op om niet meer wakker te worden, ik wil niet steeds meer in het zelfde cirkeltje rond draaien wat erg vermoeiend wordt.. Ik hoop niet dat bepaalde mensen achter dit bericht komen. 

Bedankt voor het lezen.

Ik kan me voorstellen dat als je ‘alles’ 'gewoon’ zou kunnen vergeten of dat al die dingen niet zouden bestaan, dat het een ‘oplossing’ zou kunnen zijn, maar ik hoop dat je er op een andere manier uit kan komen. Door dingen met anderen te delen en je er beter door te gaan voelen. Dat je verder kunt op een prettige(re) manier.

Ik wens je alvast alle sterkte en succes 🙂

Groetjes,

M&M's

@M en Ms