Ik heb gevoel: ben anders, val buiten boot, heb een arbeidsongeschiktheid uitkering. Voel me nergens bij horen. Ben zo op zoek naar me pad. Herkennen meer mensen dit, naar je plek zoeken?
Hoi
mag ik vragen hoe je de dag doorkomt?
Heb je wel opleiding kunnen afmaken?
Krijg je hulp of moet je alles zelf uitzoeken?
Sorry, voor al die vragen, maar ik hoop dat je wat hulp krijgt en je tijd zinvol kan vullen. Heb je een leuke hobby?
Groetjes,
M&M's
Nee joh je mag vragen ik heb moeit om mee te doen school systeem en werk systeem en nu weet niet wat mij plek is ja ik heb hulp van ggZ
Hoi
dankjewel voor je reactie.
Ik was er even niet, maar vandaag weer wel
Zoek je iets als tijdsbesteding naast de hulp van GGZ?
Je zou kunnen denken aan vrijwilligerswerk of een hobby.
Ik geef als voorbeeld dat je kunt gaan wandelen of fietsen of in noem maar wat, helpen op een kinderboerderij of zoiets.
Soms worden er voor een uurtje vrijwilligers gezocht om met ouderen die in een rolstoel zitten te gaan wandelen. Bij ons is dat dan met een hele groep vrijwilligers. Iedere vrijwilliger duwt 1 rolstoel. Meestal is er wel iemand van het bejaardenhuis bij en die weet de weg. De rest volgt gewoon en je maakt onderweg gezellig een praatje met elkaar. Misschien drinken ze na afloop ook wel wat met elkaar, maar dat weet ik niet precies.
Er is ook een buurthuis waar je terecht kan als helper of als deelnemer aan activiteiten. Vraag gewoon eens wat er voor jouw leeftijd allemaal te doen is.
Naast vrijwilligerswerk kun je natuurlijk voor een paar uurtjes per dag of week misschien een baantje vinden. Soms is dat bij een winkel of een boer of je brengt foldertjes of een krant rond.
Ik hoop dat dit je op een idee brengt.
Zelf studeer ik en verder heb ik dingen die ik graag in mijn vrije tijd doe, zoals verschillende sporten. Daarnaast spreek ik met vrienden af.
Misschien kun je een beginnetje maken met iets.
Groetjes,
M&M's
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.