Heyy allemaal,
Ten eerste, mijn excuses dat ik de laatste tijd zo inactief ben op het forum. Ik ging afgelopen week voor de eerste keer alleen met vriendinnen op vakantie - aangepast door moderator vanwege communityregel 3- . Moest mij daar een beetje mentaal op voorbereiden. Was heel leuk, op een paar punten na.
Het begon allemaal goed, we hadden het zeer gezellig, tot de donderdag. Mijn vriendinnen en ik hadden namelijk bedacht om naar een discotheek of café te gaan. Voor mij was dat de eerste keer sinds vorig jaar oktober, dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Eerst indrinken natuurlijk, had ik niet moeten doen achteraf, met mijn medicatie waar op het doosje heel groot ‘pas op met alcohol’ staat. Vodka gemixt met cola is dan geen goede combinatie. Maar goed, we gingen dus uit. Het begon allemaal redelijk rustig, afgezien van dat een vriendin een beetje raar deed (waarschijnlijk door de alcohol), ze haar grenzen niet goed meer aan kon geven en dat lastig voor ons was aangezien een van haar lichaamsdelen in het gips zat. Ook waren er een paar chagrijnige momentjes in de vriendengroep naar mate de avond vorderde.
Later werd het drukker en iedereen werd meer dronken. Ik was al een beetje emotioneel door de hoeveelheid alcohol plus de medicatie die ik tegelijkertijd had ingenomen (dom dom dom, ik weet het) maar toen werd ik door een paar dronken jongens betast. Niet op een normale manier, zo van ‘mag ik er langs’, maar echt mijn rug en armen strelen. Ik dacht, wat gebeurt hier? Had dit nog nooit meegemaakt dat mensen zonder toestemming iemand zo aanraakten tijdens het uitgaan. Ik woon namelijk in een boeren omgeving waar dat niet of nauwelijks voorkomt. Ik was helemaal overstuur nadat de eerste jongen mijn rug streelde toen ik gewoon langs liep en blijkbaar trok dat andere jongens aan die mij ook aan wilden raken. Ze deden ook niks bij mijn vriendinnen als ze gewoon langsliepen, ze hadden het alleen op mij gemunt. Ze zaten zonder pardon aan m’n haren en lachten me uit. Ik trok het gewoon niet meer. Nu is mijn vraag, gebeurd dit vaker op ‘stadse’ plekken en is dit jou wel eens overkomen? Hoe voorkom ik dit de volgende keer?
Misschien stel ik mij wel aan.
xx Eenmeisje004