Hoi allemaal
Volgende week beginnen mijn tentamens, de laatste van deze master (als het goed is haha) yayy! Alleen ik merk alleen dat mijn concentratie echt heel erg slecht is. Vooral het beginnen met leren vind ik erg lastig.
Ik gebruik wel ADHD medicatie, maar ik heb het idee dat dit niet zo veel meer doet. Gelukkig staat er wel weer een afspraak met een psychiater op de planning, maar dat zal niet op tijd zijn om er nog baat bij te hebben voor mijn tentamens. Medicatie hielp eerst juist bij het beginnen van taken.
Normaal zou een naderend tentamen veel stress opleveren en zou die stress motiverend genoeg zijn om mij te laten beginnen met leren, maar op een of andere manier zit de stress niet zo hoog. En dat terwijl het moeilijkste tentamen als eerst is! Ik denk dat het komt omdat ik ook altijd wel goede cijfers haal, en ook weet dat het wel goed zal komen. Maarja, als ik niet genoeg leer dan kan ik daar natuurlijk ook niet van uit gaan hahaha
Ondertussen is de motivatie om andere dingen te doen ook een beetje verdwenen: mijn studio is echt één grote rotzooi. De afwas moet gedaan worden, de schone was moet opgeruimd worden en de vieze was moet gewassen worden, er ligt nog veel afval van eten wat ik besteld had, en ik merk dat ik het lastiger vindt om me te houden aan de afspraken rondom mijn eetstoornis herstel (bijhouden wat ik eet, maaltijden plannen, boodschappen doen, etc.)
Heeft iemand nog tips of ideeën van wat ik zou kunnen proberen? Ik wilde mezelf eerst 1 dag Stardew Valley laten spelen op mijn Switch als pauze na ik geleerd had, maar het blijft nooit bij 1 dag hahahaha
Groetjes!