Hallo ik heb een vraag ik woon op dit moment bij mijn ouders maar het gaat niet zo goed met me omdat mijn vader een alcholist is en hij is meestal heel erg boos/kortaf/dreigend tegen mij en mijn moeder en zusje
hij heeft meerde malen mij en mijn moeder uitgescholden in een dronkenbui en hij is heel veel tever gegaan met mij in mijn nek pakken en heeft ook super veel mij gedreigd met mijn spullen afpakken als ik niet luister en heeft mam perongelijk pijn gedaan met een sleutel
ook heb ik sinds kort herinneringen van mijn vader die met borden gooide als kind en mijn moeder ontzettend uitgescholden en nu heeft hij ook al een tijdje terug ook gedaan en hij heeft vooral veeeel kretiek op mijn moeder en mam heeft gezegt dat hij nu minder drinkt en dat hij zonder alchohol ook zo boos is
vorige weekend had ik 2 feesten ik zag overal alchohol triggerd me niet heel veel maar soms wel vooral omdat op het feest een man die mijn tante kent dronken naar mij toe kwam en met me wou praten hij begon ook over mijn vader en zijn gedrag en hij was best wel aangeschoten en doordat ik hem zag heb ik me heeeel erg naar gevoelt en wou alleen zijn
maar om mijn gevoelens te negeren en niet getriggerd te zijn heb ik ook wat gedronken ik wou effe niks voelen en dat hebben familie leden gezien en heeft effe gezegt tegen sommige dat ik ook dan andere mensen hun drank op zou moeten hebben gedronken
dat is niet zo en dat doet heeel veel met me en ik voel me nu elke dag wel rot en voel elke dag dat mijn hart tekeer gaat en voel me elke dag gespannen
afleiding helpt soms maar heel effe maar dat nare gevoel van flashbacks en een hart die veel bonst gaat maar niet weg ondanks alles werkt een beetje
maat wat kan ik doen met deze gevoelens? Ik bel heeeel vaak vriendinnen en ook hulplijnen om erover te hebben maar ik voel me daar steeds rotter over omdat ik last heb want ik ben bang dat ik teve dat doe
ook luister ik naar muziek maar dankzij vrienden weet ik wat ik voel over mijn vader niet normaal is en zijn gedrag ook niet maar nu voel ik me wel elke dag kut
wat kan ik doen want ik moet mog wachten tot therapie ook heb ik met mam over het feest gehad enzo maar mam voelt zich nu schuldig en wilt uit schuld wat liefs voor me doen maar ben nu elke dag niet zo goed
wat moet ik doen