Skip to main content

Hoi iedereen,

Eigenlijk is dit best een lang verhaal. Maar ik ga het kort uitleggen. Het speelt al 6 jaar. 

Ik ben verliefd geworden toen ik 14 was op een jongen uit mijn klas. En toen vond hij mij volgens mij ook leuk, aan zijn signalen te zien. En hij vroeg me verkering, maar is niet echt iets geworden destijds. Wij zijn toen een soort van vrienden geworden. Gingen vaak voetballen samen en met zijn vrienden en hij appte dat die me miste midden in de nacht en beetje flirten. 

Toen we 17 jaar waren. Toen ging ik studeren en hij 6 vwo. En toen ging het dus mis, hij deed raar, ging memes sturen, deed raar, vroeg of ik wou afspreken en verwijderen de appjes etc. En ik deed beetje wanhopig , bozig enzo ging dus fout. En toen liet ik hem gaan.

Daarna heb ik heb 2,5 jaar niet gesproken, behalve dat online zijn broer en ook in real life ik zijn vrienden tegen kwam die zeiden dat hij me leuk vond en hoe mijn date met hem was terwijl ik hem niet sprak. Op gegeven moment heb ik laten gaan want ik kreeg alleen maar valse hoop.

Nu heb ik een nieuw bijbaantje en raad is wie ik na 2,5 jaar tegen kom. Juist ja die jongen die ik dus zooooo leuk vond maar ja dit verhaal hierboven. Hij kwam wel gelijk naar me toe van hoiiii …. Toen stond ik wel verstijfd van shit en nu. En ik ben steeds meer tegen hem aan het praten. En heb weer opnieuw gevoelens voor hem gekregen. Vandaag was raar hij keek de hele tijd naar me en keek weg als ik naar hem keek. En dan gaat hij weer niets zeggen als ik langs loop. En als ik hem begroet heb ik wel weer een heel gesprek. En ik dacht vandaag van praat lekker met een andere jongen , komt hij langs lopen en doet die bozig met vulkar. 

Mijn vraag is, wat moet ik doen? Ik vind hem echt weer opnieuw leuk, hij geeft gemengde signalen. Ik weet niet of die nog boos is van mijn appjes van jaren terug . Er hangt wel een spanning tussen ons. En wil graag keertje met hem afspreken . Kan ook gwn vriendschappelijk, maar hoe moet ik dit aanpakken? Vind praten soms best eng, laatst lachte hij en ik rende weg , heel stom weet het. En komt vaak ook onzin uit mijn mond als ik iets tegen hem zeg , word helemaal zenuwachtig. En praten gaat soms goed en soms totaal niet. We zijn beide 20 en studeren al.

Hoi ​@Nina 

in het kort, want om 23.00 uur sluit de check.

Als je hem echt leuk vindt, dan zou ik een gesprek met hem aangaan en hem duidelijk maken hoe je over hem denkt en hem vragen wat je kan verwachten.

Groeten,

M&M's

@M en Ms 

Hey ​@Nina 

dat er nog iets tussen jullie speelt is wel duidelijk. Wat dat precies is wordt kom je alleen achter als je een keer met hem een goed gesprek gaat hebben daarover. Nu zijn jullie vooral om elkaar heen aan het draaien en daar wordt niemand gelukkig van denk ik. 

Heyy ​@Timmy en ​@M en Ms 

Dankjewel voor jullie reacties.

Dan moet ik gwn een keer kijken wanneer er tijd is voor een gesprek. Of hem mee vragen om een keer een balletje te trappen. Ik twijfelde of ik nou blind ben en wil dat hij me leuk vind of dat hij ook tekenen afgeeft. 

Hey ​@Timmy en ​@M en Ms 

Ik heb eigenlijk nog een vraag aan jullie. Ik ben nog steeds van plan om hem een keer te vragen om te praten. Want er is echt wel iets idd. Alleen ik heb een licht gevoel dat hij misschien een vriendin heeft gekregen en dat gevoel voelt echt klote. Geen idee of het waar is. Hoe moet ik dit aanpakken? Kan ik hem op werk alsnog vragen om met mij te praten of kan dat niet meer?

Hey ​@Nina 

Praten kan altijd. Als hij echt een vriendin blijkt te hebben is dat natuurlijk klote maar wel iets wat je zult moeten accepteren. Waarom denk je eigenlijk dat hij al bezet is?

Hey ​@Timmy ,

Ja, er kwam een meisje die niet in de supermarkt werkt gwn boodschappen halen en ze stond ongeveer een uur met hem te kletsen. Misschien geen uur maar ja. Kan ook zijn zusje of een vriendin zijn geweest. En verder keek hij niet heel blij naar haar, ja een keer legde hij een hand op haar schouder, dus voelde me eerst klote daarover. Maar dacht anders lach ja wel als je iemand leuk vind en ga je niet met een boos gezicht naar haar kijken. Daarna is ze nog een keer langs gegaan. Maar eigenlijk keek hij weer bozig naar haar. Nu zag ik hem gister op werk heel blij kijken en had het gevoel aan zijn gedrag te zien dat die misschien een vriendin heeft. Maar geen idee. Misschien ook niet. En voel me gelijk jaloers en dat gevoel haat ik van mezelf. Dus vandaar.

Gisteren liep ik wel paar keer langs hem en durf eigenlijk niet snel met hem te praten, want ja mijn gevoelens ( die ik eigenlijk onderdruk) nemen de overhand. En toen heb ik wel beetje met hem gekletst hoor. Dacht doe niet zo moeilijk meid. Maar geen idee is het raar om aan hem te vragen van jo kunnen we na werk effe praten of dat ik aan hem vraag van het blijft beetje akward tussen ons. Wil graag wat minder akward met je omgaan of iets?

Ah, ok. Tja, dat hoeft idd niet per se z’n vriendin te zijn. 

Het is echt niet raar om een keer af te spreken om te praten. Dan kun je misschien ook vragen hoe hij er in staat. Een beetje duidelijkheid lijkt me wel fijn. 

@Timmy Ja klopt, wil idd duidelijkheid krijgen. Alleen hoe begin je zo’n gesprek? Soms denk ik van misschien moet ik niet over beginnen. Maar ja hoe zeg je van waarom is het akward tussen ons hoe moet ik daarmee beginnen? Hoe vraag ik dat aan hem? En kan ik dit ook vragen onder werktijd? En moet ik zeggen dat ik intresse in hem heb? Wil liever dan eerst vragen of die keertje komt voetballen of iets. Hoe moet ik dit aanpakken? En wat moet ik vragen en hoe begin je überhaupt een gesprek? Ik klap dicht namelijk. 

Heb het idee trouwens dat dat meisje zijn zusje was, daar leek ze veel op.

Hoi ​@Nina 

ik denk dat iedereen het beste met jou voor heeft en ook ‘die jongen’ het beste wenst.

Als het voor jou het beste voelt om eerst met hem te gaan voetballen dan is dat prima.

Dan krijg je iig wat meer tijd met hem en kun je er stapje voor stapje, achter komen of er 'meer’ is.

Dit kan soms wel eens een akward gevoel geven, maar ja, uiteindelijk wil je toch vertellen wat je denkt en weten hoe hij er in staat.

Op een gegeven moment zal je toch iets meer duidelijkheid moeten geven als je echt verder met hem wilt gaan. Hij verdient die duidelijkheid ook.

Probeer jouw moment jullie moment te maken en ik wens je alle succes.

Probeer te lange gesprekken tijdens werktijd een beetje te vermijden. Dan bedoel ik ‘ingewikkelde’ gesprekken. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel.

Je kunt natuurlijk wel een hele dag met hem over leuke, niet zo ingewikkelde dingen praten om elkaar beter te leren kennen.

Echt serieuze vragen stel je beter als jullie echt tijd voor elkaar hebben. Bijvoorbeeld tijdens het voetballen.

Je hoeft het echt niet de hele tijd over serieuze dingen te hebben, maar eens moet je het toch vragen…

en daarna weer even verder met voetballen…. en op een gegeven moment kom je steeds een stapje verder….fijne middag gewenst en ook de dagen daarna 😉

Groetjes,

M&M's

​@M en Ms

Hey ​@Timmy en ​@M en Ms 

Ik heb dit weekend wel voor het eerst een echt soort gesprekje gehad tijdens werk. Vond het echt eng. Hij kwam eerst eerder werken en toen ging ik gwn naast hem staan maar ik zei verder niets, we stonden in een groepje. Even later stond hij alleen en ben ik naar hem toe gelopen en ben begonnen gwn wat vraagjes te stellen over zijn voetbal en studie en werk enzo. En ik probeerde een grapje te maken maar dat kwam er zo formeel uit. Toen kwam een andere meid ons gesprekje verstoren dus ja toen ben ik maar weg gelopen. Het is helaas wel nu beetje raar. Mijn hart klopt echt als een razende bij hem en hij kijkt echt de hele tijd naar mij. Maar het is meer een vraag antwoord gesprek en hij vroeg niet echt iets terug. Maar dat kwam ook omdat ik hem maar kort kon spreken. 
Hoe kan ik dat het beste aanpakken dat je niet een soort formeel gesprek of interview krijgt? Ik weet dat hij enorm verlegen is maar ja. Heb hem nog niet gevraagd om een balletje te trappen. Wil ene kant ook gwn dat hij een stap zet. Maar het gaat wel al stukken beter dat gehoi en hoe is het is wel gwn een gesprek geworden. Alleen nog steeds beetje dat het niet lekker loopt. Ik kan ook niet gwn normaal doen alles komt er bij mij formeel uit terwijl ik een grapje probeerde te maken ….

Ben alsnog wel keer van plan om gwn te zeggen van heb je zin om iets te doen en gwn te vragen of die wat voelt etc. Maar nu nog niet. Wil klein beetje opbouwen. Maar nu is vooral mijn vraag hoe krijg je een normaal gesprek als je hoofd en je mond in tegenstrijd zijn met elkaar want ik kan niet normaal doen en hij is enorm ingetogen

Hoi ​@Nina 

lekker bezig 😀

Je hebt al stappen gezet, lees ik.

Dat is goed.

Het is niet raar dat het soms lastig is, maar ik vind dat je je er goed door heen slaat.

Tuurlijk zou het nog leuker zijn als ‘alles en iedereen’ nog meer zou werken, maar ik zie al duidelijk een verbetering. Ga zo door.

In eerste instantie is het de bedoeling dat iedereen zich op z'n gemak voelt. Je hoeft nog geen afspraken te maken of andere ‘dingen’ te doen. Dat komt vanzelf wel.

Over een tijdje voelt het voor jou en hem steeds vertrouwder om gewoon een praatje te maken. Als dat vertrouwen er is dan komt de rest vanzelf wel en komen er vanzelf momenten, waarop jullie misschien wel afspreken, om in de pauze een rondje te gaan lopen of na het werk nog even af te spreken.

Ik zie kansen.

Een 'normaal’ gesprek, zoals jij het noemt, volgt echt wel soort van vanzelf.

Het is nu nog wat aftasten en omdat hij erg verlegen is, misschien soms nog wat onhandig of onduidelijk, maar geef hem wat tijd en jouw vertrouwen en je zult zien dat het steeds beter gaat.

De grapjes komen vast ook beter aan, maak je daar niet druk om.

Ik vind het leuk om te zien dat jullie iets aan het opbouwen zijn.

Afgelopen weekend was ik in de supermarkt en zag er een 'nieuwe jongen’ werken.

Ik val wel op jongens, maar heb met hem geen bedoelingen, anders dat ik gewoon leuk met hem om kan gaan als ik hem tegenkom in de winkel.

Ik denk dat ie een jaar of 17 is en misschien pas begonnen is als vakkenvuller.

Toen ik voorbij liep keken we elkaar aan en ik zei 'hoi’ tegen hem, hij antwoordde met een lach op zijn gezicht en zei ook "hoi'.

Ik krijg altijd een goed gevoel als ik (soort van) iemand welkom heet / op z'n gemak stel. 

Stel nou dat het echt zijn eerste dag was, dan was het al spannend genoeg allemaal. Dan kun je wel een vriendelijk woord gebruiken, toch?

Ik liep door en moest ook nog even ergens anders naartoe. Ik had net een sixpack limonade gekocht, maar ik vond het eigenlijk niet handig om die al mee te moeten nemen op mijn fiets. Ik vroeg bij de kassa of ik mijn limonade daar even mocht laten staan en later op mocht halen. Iets wat ik eigenlijk nooit eerder heb gedaan, maar ik 'kende’ die jongen van de kassa van zien (dit is een andere jongen dan die 'nieuwe') en dacht ‘als ik het niet vraag dan weet ik niet of het kan’ dus vroeg ik het. Hij vond het geen probleem en ik zei dat ik over 2 uurtjes wel even terug zou komen. Ik betaalde de limonade en hij zei dat hij de kassabon erbij zou bewaren, zodat als hij er niet was aan de kassa, dat anderen ook wisten dat het al betaald was.

Ik verliet de winkel en kwam na een paar uur terug. Ik had nog iets anders nodig, dus liep eerst de winkel in en niet gelijk naar de kassa. Ik kwam die 'nieuwe jongen’ weer tegen. Hij groette mij als eerste. ‘Iets vergeten?’ vroeg hij en ik vertelde mijn verhaal. Hij was kennelijk op z'n gemak en ging verder met zijn werk.

Omdat ik iets niet kon vinden was ik naar hem toegelopen om te vragen of iets nog op voorraad was. Ik stond achter hem, terwijl hij zijn dozen aan het sorteren was en merkte niet dat ik daar stond. Totdat ie zich omdraaide en begon te lachen van ‘schrik’. Hij hielp mij en uiteindelijk ging ik naar de kassa om af te rekenen en mijn limonade op te halen.

Er zat iemand anders achter de kassa, maar die was van alles op de hoogte. De jongen, die eerst achter de kassa zat, had het allemaal doorgegeven.

Zo kan een bezoekje aan de supermarkt leuke contacten opleveren.

Niet teveel verwachten, vertrouwen geven en nieuwe mensen leren kennen.

Dat gaat jou ook lukken.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

@M en Ms Ja, het gaat ook steeds beter. Ben gwn bang dat hij me toch stom vind en niet wil dat ik tegen hem klets, waarom ben ik de enige waar hij akward tegen doet? Hij praat nu opeens wel gwn met de jongens. Maar goed die kent hij al jaren . En btw ik werk ook in een supermarkt hahah, dus hebben korte shifts waar bij we elkaar zien, we werken in een XL dus soms staan we niet op dezelfde plek ingedeeld. Alleen als we langs elkaar lopen bv omdat we naar het magazijn moeten kan ik kletsen met hem. Verder hebben we niet echt pauze met elkaar. We werken twee dagen hetzelfde per week. Een daarvan werken we opdezelfde plek, alleen zijn wat meiden bij die stoken. En op de andere dag staan we aan de andere kant van de winkel , wat het wat lastiger maakt. Maar goed komt goed. Ik vraag gwn of ik eerder mag werken van werk want dan sta ik soms ook gedeeltelijk in zijn buurt ingedeeld. 

Maar hoe kan je een gesprek lopende maken, dat ik niet alleen vragen stel? Ik ben gwn een beetje bang dat ik over kom als iemand die achter hem aanrent. En ik weet dat hij ingetogen is, en het akward tussen ons is en het tijd nodig heeft voor weer een gesprek. Maar wil toch hier verandering in brengen. Wat kan ik zeggen of doen om het wat chiller te maken? En ik durf ook maar een keer naar hem toe te lopen om te praten. En ik twijfel zo of die wat voelt of niet het zijn zulke gemengde signalen, andere zeggen van wel maar ja…

btw ik zie hem einde van de week weer twee keer, rond het weekend meestal.

Hoi ​@Nina 

Ja, het gaat ook steeds beter. Ben gwn bang dat hij me toch stom vind en niet wil dat ik tegen hem klets, waarom ben ik de enige waar hij akward tegen doet?

gelukkig gaat het al beter. Ik zou gwn aardig tegen hem blijven doen en als het lukt af en toe met hem praten. Dan merkt hij dat je goede bedoelingen hebt en groeit het vertrouwen. Hoe gemakkelijker hij zich bij jou voelt, hoe te beter alles gaat

...hebben korte shifts waar bij we elkaar zien, we werken in een XL dus soms staan we niet op dezelfde plek ingedeeld.

tijdens het werk is er geen pauze….slim bedacht door de baas….. hij zal wel denken pauze houden doe je maar in je eigen tijd 😉

Dan kun je altijd nog proberen om voor of na het werk met hem te praten

... Een daarvan werken we op dezelfde plek, alleen zijn wat meiden bij die stoken.

ach ja, die zijn vast jaloers ofzo. Niet teveel van aantrekken

...ik vraag gwn of ik eerder mag werken van werk want dan sta ik soms ook gedeeltelijk in zijn buurt ingedeeld.

goed plan. Misschien mag het. je kunt het iig vragen

Maar hoe kan je een gesprek lopende maken, dat ik niet alleen vragen stel?

ik denk dat je dan het beste vragen kunt stellen waar hij niet alleen ja of nee op kan zeggen. Bijvoorbeeld: vraag wat hij leuk vindt om te doen in zijn vrije tijd. Welke hobby's hij heeft ofzo. Je kunt dan eerst of daarna ook iets over jezelf vertellen. Dan komt hij iets meer over jou te weten en jij over hem

Ik ben gwn een beetje bang dat ik over kom als iemand die achter hem aanrent.

op deze manier zal dat wel meevallen, denk ik

En ik weet dat hij ingetogen is, en het akward tussen ons is en het tijd nodig heeft voor weer een gesprek.

hopelijk wordt het steeds gemakkelijker. Gewoon je best doen, meer kan je niet doen

Maar wil toch hier verandering in brengen. Wat kan ik zeggen of doen om het wat chiller te maken?

over gewone, alledaagse dingen praten. Dingen die ik het nieuws zijn, op school zijn gebeurd, welke film er nu weer uit is en die je gezien moet hebben. Welke muziek je leuk vindt of naar welk concert je geweest bent. Of je graag gaat zwemmen als het warm is. Wat je deze vakantie nog allemaal van plan bent. Wat je echt stom vindt om te doen op school of werk of thuis. Hetzelfde kun je ook aan hem vragen

En ik durf ook maar een keer naar hem toe te lopen om te praten.

dat jullie elkaar tijdens het werk niet gemakkelijk tegenkomen is wel jammer natuurlijk, maar misschien verandert dat nog wel

En ik twijfel zo of die wat voelt of niet het zijn zulke gemengde signalen, andere zeggen van wel maar ja…

snap ik, maar als je gwn aardig blijft doen zal er hopelijk wel een keer duidelijkheid komen, toch?

btw ik zie hem einde van de week weer twee keer, rond het weekend meestal.

nou, succes dan iig en als je weer iets te vertellen of vragen hebt dan post je het maar

Misschien zijn er ook wel andere forumleden die een goed idee hebben….misschien ook wel hele andere en betere ideeën 🙂

Iedereen is welkom om te reageren.

Groetjes,

M&M's

@M en Ms 

@M en Ms 

Thx voor je reactie. Ja hij keek wel nu steeds naar mij door de gangen heen. Het enige wat ik wat verwarrend vind is dat hij de ene keer gwn soort van praat en de andere keer me niet aankijkt als ik langsloop. Van het weekend stonden we niet ver van elkaar te vullen alleen durfde ik niet naar hem toe te lopen dus ik liet het effe, maar hij stond de hele tijd naar me te kijken, dat deed hij eerst niet. Daardoor liet ik een wijnfles op de grond vallen oeps haha  
Het is me gelukt om wat meer te werken op de uren dat hij ook werkt dus wie weet einde van de week dat ik meer kletspraatjes met hem heb. Het valt me trouwens wel enorm op dat hij met iedereen normaal kan kletsen en dat hij heel raar doet in mijn buurt. Wel steeds mij opzoeken en dicht langs mij lopen maar niets zeggen of alleen kijken en weg gaan etc. Het gaat wel echt met mini stapjes hahaha. En thx voor je tips, vind soms moeilijk om te bedenken wat je soms kan zeggen omdat ik zelf gwn niets meer weet te zeggen oeps

Reageer