Skip to main content

Hey,

Zijn er meer mensen hier met een (vermoedelijke) borderline persoonlijkheidsstoornis? Ik vermoed dat ik BPS heb op basis van het feit dat ik aan 5 á 6 van de negen kenmerken voldoe van de DSM-V.

Hoi,

Ik heb geen ervaring met BPS, wel met depressie en zelf een diagnose stellen wordt altijd afgeraden. Je kunt het beste langs de huisarts kunt gaan als je denkt dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt.

Je zou ook deze test kunnen doen (die test is natuurlijk ook geen diagnose).

https://formulier.wijzijnmind.nl/borderlinetest

Hoi TheMightySlayer,

Ik heb zelf geen BPS (denk ik), maar ik kan me wel herkennen in een paar kenmerken daarvan, zoals dat ik intense gevoelens heb voor bepaalde mensen die opeens volledig kunnen omslaan, en ook dat ik me meestal leeg voel en dat de wereld "onecht" aanvoelt. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn depressie of burnout.

Ik sluit me overigens aan bij het advies van ​@Timmy over het krijgen van een diagnose en de zelftest. Je huisarts zal je doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater die jou gaat onderzoeken en kan ondersteunen met BPS. Zij zullen waarschijnlijk ook van lotgenotengroep afweten waar je andere mensen met BPS kan ontmoeten.

Groetjes van Charlotte

Reageer