Hoi allemaal,
Ik ben Heleen, en ik heb ptss door 19 jaar mishandeling en verwaarlozing, 7 jaar pesten en 10 jaar seksueel misbruik. Ik sta inmiddels 17 maanden op de wachtlijst voor behandeling bij de ggz, maar ik kan niet vermijden om te maken te krijgen met angst door de trauma's in het dagelijkse leven. Ik voel me hier heel alleen in en ik hoop dat anderen dit misschien kunnen begrijpen.
Ik heb nu al 15 weken veel pijn door ongesteld zijn en ik bloed echt leeg, dus ik moest vandaag weer naar de huisarts en nu wilde ze een inwendig onderzoek, en de laatste keer dat ik zo voor iemand lag was bij misbruik, dus ik lag daar helemaal trillend en ik moest huilen omdat ik er steeds aan moest denken. Gelukkig staat het wel in mijn dossier dat ik misbruikt ben en was ze heel erg aardig en stelde ze me gerust, maar ik bleef zo ontzettend bang. Ze gaf me wel eerst de keuze of ik het wilde of niet, maar ik wil wel graag van deze pijn af dus besloot het toch wel te doen. Ze vond me heel dapper zei ze, maar ik voelde me niet dapper omdat ik zo aan het trillen was en moest huilen.
Nu blijft het zo in mijn hoofd zitten en voel ik me schuldig en kinderachtig en heel alleen met de angst voor iets wat eigenlijk heel normaal is, maar voor mij zo onmogelijk voelt.