Ik wil heel veel vertellen, maar ik ben niet zo goed in het verwoorden van dingen die ik wil zeggen, maar ik ga zo goed mogelijk mijn best doen om alles goed te vertellen.
Ten eerste voel ik me heel erg eenzaam. Ik heb geen vriendinnen en daardoor heb ik ook nooit leuke activiteiten om te gaan doen, waardoor ik ook geen nieuwe mensen leer kennen. Ik wil heel graag uitgaan en naar festivals gaan enzo, maar ik wil dat niet alleen. Ik wil heel graag vrienden maken, maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet en blijft het alleen maar bij “elkaar kennen”. Ik ben ook helemaal geen persoon die heel veel praat, of überhaupt praat eigenlijk, want ik heb gewoon niet veel om over mee te praten in een gesprek, hoe graag ik het ook wil. Ik schaam me er ook wel een beetje voor dat ik geen vrienden heb en het maakt me ook heel erg verdrietig dat ik thuis zit terwijl iedereen van mijn leeftijd wel leuke dingen meemaakt. Ik heb een zus bijvoorbeeld die heel veel vriendinnen heeft en bijna elke dag met hen gaat afspreken. Ze gaan uit, naar feestjes, gewoon terrasje pakken, naar een concert of festival en ga zo maar verder. En mijn zus is op sociaal gebied ook echt een stuk makkelijker dan dat ik ben en iedereen mag haar en ze heeft het overal gezellig, en dan wordt ik gewoon heel erg jaloers. En dan stuurt ze mij daarvan allemaal foto’s en thuis als we gewoon met ons gezin zijn gaat het voornamelijk over de verhalen van mijn zus dan. Ik vind het heel moeilijk om te zeggen dat ik jaloers ben, maar dat is wel zo. Ik heb ook het idee dat mijn moeder het helemaal niet begrijpt. Mijn moeder heeft het ook heel makkelijk op sociaal gebied en daarom zegt ze ook dat het mijn eigen schuld is en dat ik het moet veranderen. Maar het lukt me gewoon niet. En het is ook heel ongemakkelijk, maar hier thuis gaat het heel veel over zoenen en aandacht van jongens en mijn zus heeft dat allemaal en het gaat ook heel veel over haar ex enzo, maar ik vind het zo erg dat ik 18 jaar ben en nog nooit met een jongen überhaupt gezoend heb. Ik vind dat echt verschrikkelijk en ik weet ook gewoon niet of het nog ooit gaat gebeuren.
Op dit moment ben ik gewoon echt ontzettend verdrietig omdat mijn leven heel anders is dan ik eigenlijk zou willen, maar het voelt alsof ik er niks aan kan doen. Want ik kan niet nu ineens allemaal vrienden hebben en al die tijd inhalen dat ik eenzaam thuis heb gezeten terwijl ik altijd naar de verhalen van anderen moet luisteren.
Ik begin ook aankomende week met een nieuwe opleiding. Ik zou eigenlijk deze week introductie hebben en ik wilde heel graag deze week mensen leren kennen, maar ik was bij aankomst zo in paniek geraakt en bang geworden om daar de hele tijd alleen te zijn, dat ik weer naar huis ben gegaan. En daar heb ik achteraf nu heel veel spijt van, want ik heb nu geen idee wat me te wachten staat volgende week en hoe ik alles daar moet doen, etc.
Is er iemand die misschien hetzelfde heeft, mij alsjeblieft tips kan geven of mij op een andere manier kan helpen? Ik zit er zo doorheen en ik ben echt enorm verdrietig en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Heel veel liefs,
Kelli
-Tekst aangepast door In je bol i.v.m. Communityregel 3-