Hallo Iedereen
Ik ben een meisje van (bijna) 19 jaar. Ik zit de laatste tijd nogal met mezelf en mijn gedachten in de knoop en hoopte dat iemand van jullie me wat verduidelijking of verheldering zou kunnen brengen.
Het zit zo: in 2022 had ik een relatie die voor mij allesbehalve prettig was, hier heb ik dan ook niet alles over gezegd tegen mijn ouders. Eens ik me van die jongen had ‘losgemaakt’ sloot ik me volledig af van liefde en jongens of alles wat er mee te maken kon hebben. Tot rond nieuwjaar dit jaar, daar leerde ik een jongen kennen waar ik sinds midden juli officieel mee samen ben.
Het probleem is dus dat mijn mama hem te lelijk vind voor me + ik chatte eens met hem via Discord omdat ik een privaat gesprek wou aangezien mijn ouders nogal vaak mijn GSM checken en alle berichten lezen. Toen mijn mama dit had uitgevonden zei ze dat ik achterbaks gehandeld had en hun vertrouwen had gebroken door zo een gesprek met hem te voeren (dit ging over hoe ik me voelde op dat moment) Ik kreeg constant commentaar op hoe ik deed, handelde, spra over hem, of deed als ik bij hem in de buurt was (enkel papa zag ons al samen) maar ik denk dat die jongen misschien wat bang is om te handelen als mijn papa er bij is door de situatie.
Hij betekend eigenlijk al best veel voor me en na die lastige relatie voel ik me echt op mijn gemak bij hem, ik ben rustig bij hem en als ik hem zie of zelf maar gewoon een knuffel geef is het alsof de chaos van de wereld even gedempt wordt. Mijn mama zegt dat ik hen laat vallen en kies voor een ‘vreemdeling’ maar zo zie ik het helemaal niet.
Ook zei ze: “Je weet als je met hem door gaat dat wij als familie nooit meer normaal gezellig samen zullen kunnen zijn hé, dit heeft enorme gevolgen op ons als gezien. Mijn grootste probleem? Ik voel me zo op mijn gemak en zo goed bij hem EN ze heeft hem nog nooit gezien of gesproken en oordeelt dus enkel op basis van een foto (die ze zag als ze in mijn GSM aan het scrollen was)
Ik heb het gevoel dat ik tussen twee vuren zit en weet echt niet wat ik moet of kan doen of zelf voelen. Want door al haar uitspraken begint er in mijn hoofd een figuurlijke oorlog te ontstaan. Kan iemand me helpen aub?
DANKUUUU