Skip to main content
Vraag

hulp bij suïcidaliteit

• October 29, 2025
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Hallo allemaal, 

Ik ben 22 en de afgelopen twee jaar heb ik chronische suïcidaliteit ontwikkelt. Dat betekent dat ik elke dag vecht tegen mijn eigen duistere gedachtes. Ik beland vaak ik een acute crisis, wat betekent dat ik vervolgens een poging doe waarna ik wordt opgenomen in een kliniek of hulpdiensten betrokken worden door omstanders. 

Niet alleen staat mijn leven hierdoor stil, maar ook die van mijn omgeving. Omdat ik constant in de gaten gehouden moet worden loopt mijn moeder in de ziektewet.. De afgelopen twee weken ging het een stuk beter, maar ik heb een enorme terugval. Eentje waarbij mijn hoofd me dwingt een einde te maken aan mijn lijden. 

Ik heb vandaag in een gesprek met mijn psychiater benoemd dat praten niet helpt. We hebben daarom afgesproken om in plaats van 1x per week 1x per 2 weken te praten. Maar op dit moment rol ik langzaam in een crisis en ik weet echt niet wat ik moet doen. Moet ik contact opnemen en zeggen dat het niet goed gaat? Ze is er pas donderdag weer, maar ik ben zo bang dat ik haar en mijn moeder weer tot last ben. Niemand kan me hierbij helpen, ik ga echt helemaal kapot. Wat zouden jullie doen? 

Ik wil geen last meer zijn. Ik wil niet dat mijn moeder hier aan onderdoor gaat. Ik wil niet dat mijn psychiater me vervelend vind. Ik voel me zo alleen en om hulp vragen is eng, omdat ik dan een stukje van de controle verlies... 

Is er iemand die iets soortgelijks mee maakt en hier over wilt praten? Of iemand die weet wat ik kan doen? Alvast bedankt <3

2 reacties

LunadeLima
  • moderator In je bol
  • October 29, 2025

Hoi ​@Willow,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met In je bol elke dag van 14:00 tot 22.00 uur bellen (0800-0450) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met In je bol wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Team In je bol

• October 31, 2025

Hey je bent niet alleen. verdrietig dat je zo voelt ik heb ook heftige emoties gehad soms noem ik me zelf bordline in wil allemaal goed doen maar vandaag ook mij behandelaar geapt toen verwijdert omdat ook heel naar voelt maar geloof me er is licht aan de einde tuneel je bent waar je bent niet alleen