Skip to main content

Eenzaamheid

• May 18, 2026
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Hi iedereen, hoop dat goed met jullie gaat. My first time here. Ik voel me soms zo eenzaam. ik ben begin 20 en het lijkt alsof iedereen het naar zijn zin heeft. Relatie, uitgaan, ouderschap, vrienden en fijne familie. Ik weet dat het soms zo kan lijken maar toch doet het iets met mij. Ik gun het ze maar soms voelt het alsof ik achterloop alsof ik nooit zo een leven mag krijgen.

Ik ben eigenlijk heel positief (hahaha lijkt nu ff niet zo maar geloof me), probeer goed te zijn en ben vaak de schouder waar anderen op kunnen steunen (doe ik met liefde maar wie is er voor mij?). Ik ben wel heel erg op mezelf, introvert, ga niet uit, ga alleen uit eten/bios, woon op mezelf, heb beetje moeilijk relatie met familie (pleegzorg/jeugdzorg verleden).

Ik vond altijd mijn kick in datingsapps, afspreken en snel seks. Maar vaak bleef ik achter met een leeg gevoel. Ik probeer nu niet op datingsapps te zitten omdat ik weet dat het niet geeft wat ik echt zoek. En nu kickt die leegte hard in. 

Liefst wil ik een diepere connecties. Ik wil wel mensen leren kennen maar vind het spannend om naar sociale evenementen te gaan. Of ik vertrouw mensen niet en ga er vanuit dat we toch niet levelen. Superstom maar waar. Ik loop een beetje in cirkel nu. Ik geloof dat het wel goedkomt uiteindelijk. Maar nu zit ik er ff doorheen en wil mijn hart luchten. Voel je nergens toe verplicht om op dit bericht te reageren. Het is puur om te delen. En een grote internetknuffel voor iedereen die ff struggled nu. 

Groetjes Nylah

4 reacties

Loutje
  • May 20, 2026

Heyy ik heb een tijdje hetzelfde gevoeld. Ik had vaak het idee dat ik de vriendschap meer waardeerde dan de ander.

Uiteindelijk heb ik in een groepsapp van een studentenvereniging letterlijk gezegd dat ik me eenzaam voelde en graag meer sociale contacten wilde. Daar kreeg ik toen zo ontzettend veel reacties op van mensen die precies hetzelfde voelden! Dat was aan de ene kant fijn want je bent niet alleen hierin, maar aan de andere kant zo verdrietig dat we allemaal in dezelfde vereniging zitten en alsnog onszelf eenzaam voelden. Ik heb er uiteindelijk 2 leuke vrienden aan overgehouden!

En ja voor het eerst met iemand afspreken is dan wel spannend inderdaad

• Auteur
  • May 21, 2026

Hi ​@Loutje,

Wat lief dat je moeite nam te reageren. En wat dapper dat je hebt durven zeggen dat je je eenzaam voelde en graag meer sociale contacten wilde. Fijn dat ze zo positief reageerde. En dat je er nu zelfs 2 leuke vrienden aan hebt overgehouden. Misschien moet ik dan toch maar de stap nemen. En uit mijn comfortzone komen. Groei is niet altijd comfortabel zeggen ze 🫣. Heel erg bedankt en be proud of yourself ❤️.

Groetjed Nylah

Timmy
  • May 22, 2026

Hoi ​@Nylah 

Snap helemaal hoe jij je voelt. Ik ben ook best introvert en geen liefhebber van uitgaan en zo. Ook weinig echt goede vrienden gehad altijd. Pas toen ik 3 jaar geleden m’n vriend leerde kennen werd ik wat losser wat dat betreft maar nog steeds zit ik liever thuis op de bank dan dat ik naar feestjes ga. Maar ja, als je alleen maar op de bank zit weet je zeker dat er verder niks gebeurt. Zoals je zelf al zegt, je moet op een gegeven moment uit je comfort zone stappen. Het lijk misschien moeilijk maar geloof me, als ik het kan kan jij het ook!

Ook een grote internet hug voor jou. 🫂

• Auteur
  • May 22, 2026

Hi ​@Timmy ,

Wij zijn gewoon de introvertgang 😁. Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben ontzettend blij dat je vriend in je leven is gekomen en je veel aan hem hebt. Hopelijk mag ook ooit zo iemand tegenkomen. Ik ga inderdaad uit me comfortzone en dan zie ik wel wat het mijn brengt. Ben al aan het plannen voor iets leuks. We hebben immers veel meer power in ons dan we soms denken. De internethug is goed ontvangen 😊.

Groetjes Nylah